UWAGA! zmienił się sposób korzystania z
Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).
Wnioski i księgi, które dotychczas były obsługiwane w RPWDL 1.0, aktualnie obsługiwane są w RPWDL 2.0
https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/
Lekarz rejestrujący praktykę indywidualną, specjalistyczną w miejscu wezwania (wizyty domowe - doraźne udzielanie świadczeń) powinien spełniać warunki:
- posiadać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) z Urzędu Miasta lub Gminy (informacje na www.ceidg.gov.pl)
Uwaga! w CEiDG mogą być zamieszczane wyłącznie miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, co do których przedsiębiorcy przysługuje tytuł prawny do nieruchomości.Wpis do CEiDG nie podlega opłacie!
- posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, ważne od dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania działalności leczniczej (suma gwarancyjna ubezpieczenia 350 000 Euro na wszystkie zdarzenia i 75 000 Euro na jedno zdarzenie).
- posiadać produkty lecznicze, wyroby medyczne, aparaturę i sprzęt medyczny (przystosowany do transportu), odpowiednie do rodzaju i zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych
- złożyć elektroniczny wniosek o wpis/zmianę wpisu na portalu: rpwdl2.ezdrowie.gov.pl
- we wniosku należy wskazać adres przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej (Uwaga! praktyka w miejscu wezwania nie może być wykonywana w zakładzie leczniczym!)
- Załączniki do wniosku:
polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC dotycząca działalności leczniczej (dotyczy wpisu do rejestru)
potwierdzenie dokonania opłaty lub dokonanie płatności elektronicznej bezpośrednio w systemie (wniosek będzie wówczas oznaczony jako opłacony)
Dodatkowo mogą być wymagane :
-dokumenty potwierdzające wykonywanie zawodu (zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy obejmujące okres ostatnich 5 lat) – w przypadku lekarzy/ lekarzy dentystów, którzy nie potwierdzali ciągłości zawodowej w rejestrze lekarzy np. od ukończenia stażu, a minął okres 5 lat
-dyplom uzyskanego tytułu specjalisty (w przypadku kiedy rejestr lekarzy nie posiada informacji o ukończonej specjalizacji)
TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKU – w przypadku przesłania kompletu dokumentów dotyczących wpisu/zmiany wpisu w rejestrze-wpis dokonywany jest w ciągu 1-3 dni roboczych (maksymalny ustawowy czas rozpatrzenia wniosku wynosi do 30 dni)
UWAGA! W przypadku kiedy lekarz/lekarz dentysta wykonuje działalność leczniczą na terenie kilku Izb Lekarskich wymagane jest złożenie wniosku o wpis do rejestru do każdej z nich odrębnie
Opłaty rejestracyjne:
166 zł – wpis do rejestru
83 zł – zmiana wpisu w rejestrze
Opłaty dotyczące wpisu/zmiany w rejestrze uiszcza się na konto Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku lub poprzez usługę bankowości elektronicznej dostępnej w systemie RPWDL2.0 podczas składania wniosku (nastąpi bezpośrednie przekierowanie do dokonania płatności).
Nr konta OIL w Gdańsku:
Santander Bank Polska S. A
69 1090 1102 0000 0000 1000 4314
Ważne! Podany numer konta służy wyłącznie do dokonywania opłaty za wpis lub zmianę wpisu w rejestrze. Do opłacania składek posiadają Państwo indywidualne numery rachunków bankowych
KONTAKT W TEJ SPRAWIE
Komisja Praktyk Lekarskich i Rejestracji Praktyk / Komisja Stomatologiczna
Ewa Sąsiadek: (58) 524 32 26 Kierownik Działu Praktyk Lekarskich
Aleksandra Bułhak-Stefanowicz: (58) 524 32 06
e-mail: komisjapraktyk@oilgdansk.pl / komisjastomatologiczna@oilgdansk.pl
II piętro → pok. 215