Rejestracja praktyki wyjazdowej (w miejscu wezwania)

 

 UWAGA! zmienił się sposób korzystania z

Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL).

Wnioski i księgi, które dotychczas były obsługiwane w RPWDL 1.0, aktualnie obsługiwane są  w RPWDL 2.0

https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/

Lekarz rejestrujący praktykę indywidualną, specjalistyczną w miejscu wezwania (wizyty domowe - doraźne udzielanie świadczeń) powinien spełniać warunki:

  • posiadać  wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) z Urzędu Miasta lub Gminy (informacje na www.ceidg.gov.pl)

    Uwaga!  w CEiDG mogą być zamieszczane wyłącznie miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, co do których przedsiębiorcy przysługuje tytuł prawny do nieruchomości.Wpis do CEiDG nie podlega opłacie!

  • posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, ważne od dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania działalności leczniczej (suma gwarancyjna ubezpieczenia 350 000 Euro na wszystkie zdarzenia i 75 000 Euro na jedno zdarzenie).
  • posiadać produkty leczniczewyroby medyczne, aparaturę i sprzęt medyczny (przystosowany do transportu), odpowiednie do rodzaju i zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych 
  • złożyć elektroniczny wniosek o wpis/zmianę wpisu na portalu: rpwdl2.ezdrowie.gov.pl 
  • we wniosku należy wskazać adres przyjmowania wezwań i przechowywania dokumentacji medycznej (Uwaga! praktyka w miejscu wezwania nie może być wykonywana w zakładzie leczniczym!)
  • Załączniki do wniosku:

polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC dotycząca działalności leczniczej  (dotyczy wpisu do rejestru)

potwierdzenie dokonania  opłaty lub dokonanie płatności elektronicznej bezpośrednio w systemie (wniosek będzie wówczas oznaczony jako opłacony)

Dodatkowo mogą być wymagane :

-dokumenty potwierdzające wykonywanie zawodu (zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy obejmujące okres ostatnich 5 lat) – w przypadku lekarzy/ lekarzy dentystów, którzy nie potwierdzali ciągłości zawodowej w rejestrze lekarzy np. od ukończenia stażu, a minął okres 5 lat

-dyplom uzyskanego tytułu specjalisty (w przypadku kiedy rejestr lekarzy nie posiada informacji o ukończonej specjalizacji)

TERMIN  ROZPATRZENIA WNIOSKU – w przypadku przesłania kompletu dokumentów dotyczących wpisu/zmiany wpisu w rejestrze-wpis dokonywany jest w ciągu  1-3 dni roboczych (maksymalny ustawowy czas rozpatrzenia wniosku wynosi do 30 dni)

UWAGA! W przypadku kiedy lekarz/lekarz dentysta wykonuje działalność leczniczą na terenie kilku Izb Lekarskich wymagane jest złożenie wniosku o wpis do rejestru do każdej z nich odrębnie

Opłaty rejestracyjne:
166 zł
 – wpis do rejestru
83 zł – zmiana wpisu w rejestrze

Opłaty dotyczące wpisu/zmiany w rejestrze uiszcza się na konto Okręgowej Izby Lekarskiej w Gdańsku lub poprzez usługę bankowości elektronicznej dostępnej w systemie RPWDL2.0 podczas składania wniosku (nastąpi bezpośrednie przekierowanie do dokonania płatności).

Nr konta OIL w Gdańsku:

Santander Bank Polska S. A
69 1090 1102 0000 0000 1000 4314

Ważne! Podany numer konta służy wyłącznie do dokonywania opłaty za wpis lub zmianę wpisu w rejestrze. Do opłacania składek posiadają Państwo indywidualne numery rachunków bankowych

 


KONTAKT W TEJ SPRAWIE

Komisja Praktyk Lekarskich i Rejestracji Praktyk / Komisja Stomatologiczna

Ewa Sąsiadek: (58) 524 32 26 Kierownik Działu Praktyk Lekarskich

Aleksandra Bułhak-Stefanowicz: (58) 524 32 06

e-mail: komisjapraktyk@oilgdansk.pl  /   komisjastomatologiczna@oilgdansk.pl

II piętro → pok. 215