UWAGA !!! Zmienił się sposób korzystania z RPWDL 1.0 i 2.0
Nowe WNIOSKI O WPIS do rejestru składa się poprzez stronę:
https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/
Wnioski o ZMIANĘ WPISU dla ksiąg już istniejących poprzez stronę:
https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/
23 sierpnia br. zmienił się sposób korzystania z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL). Cześć wniosków i ksiąg, które dotychczas były obsługiwane w RPWDL 1.0, od dziś obsługiwane jest w RPWDL 2.0.
Jest to kolejny etap procesu wdrażania RPWDL 2.0 (https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/) i stopniowego wygaszania RPWDL 1.0 (https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/). W związku z wprowadzoną zmianą:
- w RPWDL 1.0 zablokowane zostało wprowadzanie wniosków o nowe wpisy do rejestru, z wyjątkiem wniosków dotyczących rejestrowania istniejącej w RPWDL 1.0 praktyki zawodowej na obszarze nowego organu rejestrowego,
- nowe wnioski o wpisy obsługiwane są w systemie RPWDL 2.0 (z powyższym wyjątkiem),
- wnioski oraz księgi istniejące w RPWDL 1.0 będą nadal obsługiwane w rejestrze 1.0.
Kolejnym etapem wdrażania nowego rejestru będzie migracja wszystkich danych z RPWDL 1.0 do RPWDL 2.0, a następnie wyłączenie RPWDL 1.0. Informacja o terminach następnych zmian w korzystaniu z RPWDL planowana jest wraz z końcem 2024 roku.
Lekarz rejestrujący indywidualną, specjalistyczną praktykę (gabinet na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użyczenia) powinien spełniać następujące warunki:
- posiadać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) z Urzędu Miasta lub Gminy (informacje na www.ceidg.gov.pl)
Uwaga! w CEiDG mogą być zamieszczane wyłącznie miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, co do których przedsiębiorcy przysługuje tytuł prawny do nieruchomości.Wpis do CEiDG nie podlega opłacie!
- dysponować pomieszczeniem odpowiadającym wymaganiom określonym w art. 22 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, w którym będą udzielane świadczenia zdrowotne, wyposażonym w produkty lecznicze, wyroby medyczne, aparaturę i sprzęt medyczny, odpowiednie do rodzaju i zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Pobierz wzór oświadczenia sanepid - posiadać prawo do lokalu (akt własności, umowa najmu, dzierżawy lub użyczenia) w którym będą udzielane świadczenia zdrowotne
- posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą, o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, ważne od dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania działalności leczniczej (suma gwarancyjna ubezpieczenia 350 000 Euro na wszystkie zdarzenia i 75 000 Euro na jedno zdarzenie).
Pobierz wzór oświadczenia polisa OC - Złożyć elektroniczny wniosek o wpis/zmianę wpisu na portalu: rpwdl.ezdrowie.gov.pl – aplikacja dla praktyk zawodowych (podpisując wniosek profilem zaufanym e-puap lub podpisem certyfikowanym)
Załączniki do wniosku:wpis do rejestru
polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC
potwierdzenie dokonania opłaty
zmiana wpisu
potwierdzenie dokonania opłaty
TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKU – w przypadku przesłania kompletu dokumentów dotyczących wpisu/zmiany wpisu w rejestrze-wpis dokonywany jest w ciągu 1-3 dni roboczych (maksymalny ustawowy czas rozpatrzenia wniosku wynosi do 30 dni)
UWAGA! W przypadku kiedy lekarz/lekarz dentysta wykonuje działalność leczniczą na terenie kilku Izb Lekarskich wymagane jest złożenie wniosku o wpis do rejestru do każdej z nich odrębnie wnieść opłatę rejestracyjną:
149 zł – wpis do rejestru
74 zł – zmiana wpisu w rejestrze
Opłaty rejestracyjne należy kierować na główny rachunek bankowy Okręgowej Izby Lekarskiej:
Santander Bank Polska S. A
69 1090 1102 0000 0000 1000 4314
Ważne! Podany numer konta służy wyłącznie do dokonywania opłaty za wpis lub zmianę wpisu w rejestrze. Do opłacania składek posiadają Państwo indywidualne numery rachunków bankowych
KONTAKT W TEJ SPRAWIE
Komisja Praktyk Lekarskich i Rejestracji Praktyk / Komisja Stomatologiczna
Ewa Sąsiadek: (58) 524 32 26 Kierownik Działu Praktyk Lekarskich
Aleksandra Bułhak: (58) 524 32 06
e-mail: komisjapraktyk@oilgdansk.pl / komisjastomatologiczna@oilgdansk.pl
II piętro → pok. 215