Zarządzanie emocjami i komunikacją w sytuacjach trudnych w pracy lekarza

sobota, 22 lut 2020, 9:00

Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia

    Opłatyzł0,00
    Prowadzącymgr Małgorzata Moczulska
    Punkty6

    Program szkolenia:
    1.Prowadzenie rozmowy z pacjentami i ich rodzinami, przyjmującymi postawy agresywne i roszczeniowe, wg dwóch modeli komunikacji:
    – model asertywny,
    – model empatyczny.

    2.Praca nad oddzieleniem emocji własnych od emocji rozmówcy, tj. pacjenta i rodziny,
    – technika płytka pracy nad emocjami,
    – technika głęboka,
    – ochrona własnych zasobów emocjonalnych.

    3.Mechanizmy wywierania wpływu na pacjentów:
    – zaangażowanie i współpraca pacjenta,
    – mechanizmy sympatii i antypatii,
    – elementy budujące autorytet w relacji lekarz – pacjent