sobota, 12 sty 2019, 9:00
Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia
Opłaty | zł0,00 |
Prowadzący | mgr Małgorzata Moczulska |
Punkty | 6 |
BRAK MIEJSC
Program szkolenia:
1. Trudny kontakt lekarza z pacjentem w ujęciu poznawczo – behawioralnym
– analiza sytuacji trudnej w perspektywie „ja, lekarz – konkretny pacjent” prezentujący „tu i teraz” trudne wypowiedzi i postawy,
– zarządzanie własnymi emocjami, aby nie przejąć emocji pacjenta.
2. Techniki motywowania pacjenta do współpracy
– zakres postaw pożądanych, budujących dobry kontakt i wspomagających leczenie pacjenta i postaw niepożądanych, zaburzających porozumienie i proces leczenia,
– wzmacnianie zachowań pożądanych pacjenta,
– wygaszanie zachowań niepożądanych.
3. Komunikacja lekarza, osłabiająca postawę roszczeniową i agresywną pacjenta
– znajomość zasad i zastosowanie komunikacji empatycznej w kontakcie z pacjentem.
4. Mechanizmy sympatii ułatwiające nawiązanie współpracy
– pięć mechanizmów budujących sympatię między lekarzem a pacjentem i jego rodziną.
5. Obrona autorytetu własnego i instytucji, w której lekarz pracuje.