Psychologiczne narzędzia motywowania pacjenta do współpracy – lekarz w kontakcie z pacjentem o postawie roszczeniowej, aroganckiej i agresywnej- BRAK MIEJSC

sobota, 12 sty 2019, 9:00

Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia

    Opłatyzł0,00
    Prowadzącymgr Małgorzata Moczulska
    Punkty6

    BRAK MIEJSC

     

    Program szkolenia:
    1.    Trudny kontakt lekarza z  pacjentem w ujęciu poznawczo – behawioralnym
    – analiza sytuacji trudnej w perspektywie „ja, lekarz – konkretny pacjent” prezentujący „tu i teraz” trudne wypowiedzi i postawy,
    – zarządzanie własnymi emocjami, aby nie przejąć emocji pacjenta.
    2.    Techniki motywowania pacjenta do współpracy
    – zakres postaw pożądanych, budujących dobry kontakt i wspomagających leczenie pacjenta i postaw niepożądanych, zaburzających porozumienie i proces leczenia,
    – wzmacnianie zachowań pożądanych pacjenta,
    – wygaszanie zachowań niepożądanych.
    3.    Komunikacja lekarza, osłabiająca postawę roszczeniową i agresywną pacjenta
    – znajomość zasad i zastosowanie komunikacji empatycznej w kontakcie z pacjentem.
    4.    Mechanizmy sympatii ułatwiające nawiązanie współpracy
    – pięć mechanizmów budujących sympatię między lekarzem a pacjentem i jego rodziną.
    5.    Obrona autorytetu własnego i instytucji, w której lekarz pracuje.