sobota, 5 paź 2019, 9:00
Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia
Opłaty | zł0,00 |
Prowadzący | mgr Małgorzata Moczulska |
Punkty | 6 |
Psychologiczne narzędzia motywowania pacjenta do współpracy – lekarz w kontakcie z pacjentem o postawie: roszczeniowej, aroganckiej i agresywnej. (wymiar 6 godzin)
- Trudny kontakt lekarza z pacjentem w ujęciu poznawczo – behawioralnym
– analiza sytuacji trudnej w perspektywie „ja, lekarz – konkretny pacjent” prezentujący „tu i teraz” trudne wypowiedzi i postawy,
– zarządzanie własnymi emocjami, aby nie przejąć emocji pacjenta.
- Techniki motywowania pacjenta do współpracy
– zakres postaw pożądanych, budujących dobry kontakt i wspomagających leczenie pacjenta i postaw niepożądanych, zaburzających porozumienie i proces leczenia,
– wzmacnianie zachowań pożądanych pacjenta,
– wygaszanie zachowań niepożądanych.
- Komunikacja lekarza, osłabiająca postawę roszczeniową i agresywną pacjenta
– znajomość zasad i zastosowanie komunikacji empatycznej w kontakcie z pacjentem.
- Mechanizmy sympatii ułatwiające nawiązanie współpracy
– pięć mechanizmów budujących sympatię między lekarzem a pacjentem i jego rodziną.
- Obrona autorytetu własnego i instytucji, w której lekarz pracuje.