Profilaktyka wypalenia zawodowego pracowników służby zdrowia

sobota, 12 lis 2016, 9:00

Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia

    Opłatyzł0,00
    Prowadzącymgr Małgorzata Moczulska
    Punktybrak

    Program szkolenia

    1. Charakterystyka objawów zespołu wypalenia zawodowego
    2. Specyfika pracy w jednostkach ochrony zdrowia − czynniki będące codziennym obciążeniem dla psychiki
    3. Podatność na wypalanie sił — składniki odporności psychicznej Przeciwdziałanie objawom wypalenia zawodowego
    4. Rola własnego nastawienia do pacjenta i do sytuacji zawodowych w pro laktyce wypalenia zawodowego
      1. nastawienie do pracy i kontaktów z pacjentami
      2. koncentracja na zadaniu, nie na emocjach
    5. Trening komunikacji asertywnej w sytuacjach trudnych:
      1. profesjonalna reakcja na krytykę ze strony pacjentów i rodziny – pacjent z postawą roszczeniową i agresywną, asertywna odmowa
      2. umiejętne wyrażanie zaleceń/porad, oraz konstruktywnej krytyki
      3. wyrażanie uczuć pozytywnych – wzmacnianie postawy współpracy u pacjenta i rodziny.
    6. Trening komunikacji empatycznej – najskuteczniejszej reakcji na agresję ze strony pacjenta:
      1. schemat wypowiedzi empatycznej, obniżającej poziom agresji u pacjenta/rodziny
      2. empatyczne mechanizmy nawiązywania współpracy z trudnym rozmówcą
    7. Radzenie sobie ze stresem:
      1. przygotowanie do sytuacji stresowej i kontrola emocji, gdy sytuacja stresowa trwa, działania pro laktyczne po jej ustąpieniu
      2. 3 kroki profilaktyki stresu negatywnego
      3. techniki płytkie i głębokie pracy nad własnymi emocjami
      4. techniki relaksacyjne