sobota, 4 lut 2017, 9:00
Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia
Opłaty | zł0,00 |
Prowadzący | mgr Małgorzata Moczulska |
Punkty | 6 |
Program szkolenia:
Pacjent jako klient – psychologiczny punkt widzenia.
- a) postawy pacjenta:
– reakcje na chorobę,
– status motywacyjny pacjenta,
– role odgrywane przez pacjenta,
- b) podstawowe potrzeby pacjenta.
- Komunikacja lekarz – pacjent, czynniki ułatwiające i utrudniające porozumiewanie się.
- a) pierwszy kontakt,
- b) mowa ciała – świadoma i profesjonalna komunikacja niewerbalna i parawerbalna.
- Model komunikacji asertywnej.
- a) podstawowe założenia asertywności,
- b) zasady budowania wypowiedzi asertywnych w kontrakcie z pacjentem
w sytuacjach trudnych,
- c) wpływ asertywnych komunikatów na relację lekarz – pacjent.
- Model komunikacji empatycznej.
- a) na czym polega empatyczna komunikacja,
- b) zasady prowadzenia rozmowy zgodnie z założeniami empatii,
- c) zastosowanie – analiza przykładów.
- Wybrane mechanizmy wywierania wpływu na pacjenta.
- a) motywowanie pacjenta do współpracy z lekarzem,
- b) mechanizm sympatii – co sprawia, że ludzie lubią się nawzajem,
- c) zachowania lekarza, budujące autorytet własnej osoby i instytucji.