Profesjonalny kontakt lekarza z pacjentem- SZKOLENIE ODWOŁANE

sobota, 4 lis 2017, 9:00

Zgłoś chęć powtórzenia szkolenia

    Opłatyzł0,00
    Prowadzącymgr Małgorzata Moczulska
    Punkty6

    Szkolenie dla lekarzy dentystów

    Program szkolenia:

    Pacjent jako klient – psychologiczny punkt widzenia.
    a) postawy pacjenta:
    – reakcje na chorobę,
    – status motywacyjny pacjenta,
    – role odgrywane przez pacjenta,
    b) podstawowe potrzeby pacjenta.

    2. Komunikacja lekarz – pacjent, czynniki ułatwiające i utrudniające porozumiewanie się.
    a) pierwszy kontakt,
    b) mowa ciała – świadoma i profesjonalna komunikacja niewerbalna i parawerbalna.
    3. Model komunikacji asertywnej.
    a) podstawowe założenia asertywności,
    b) zasady budowania wypowiedzi asertywnych w kontrakcie z pacjentem
    w sytuacjach trudnych,
    c) wpływ asertywnych komunikatów na relację lekarz – pacjent.
    4. Model komunikacji empatycznej.
    a) na czym polega empatyczna komunikacja,
    b) zasady prowadzenia rozmowy zgodnie z założeniami empatii,
    c) zastosowanie – analiza przykładów.
    5. Wybrane mechanizmy wywierania wpływu na pacjenta.
    a) motywowanie pacjenta do współpracy z lekarzem,
    b) mechanizm sympatii – co sprawia, że ludzie lubią się nawzajem,
    c) zachowania lekarza, budujące autorytet własnej osoby i instytucji.