Kontakt z mediami – chciany i niechciany – może dotyczyć każdego lekarza. Tego, który pracuje w małej przychodni pod Kartuzami i tego, który leczy celebrytów. W kilka minut lekarz może stać się bohaterem (pozytywnym, częściej negatywnym) mediów wirtualnych i papierowych. Na spotkanie z dziennikarzami warto być dobrze przygotowanym zanim ono nastąpi.
Zapraszamy na szkolenie 28 marca br na godz. 10.00 w siedzibie OIL w Gdańsku przy ul. Śniadeckich 33, czas trwania 3 godziny.
Będziemy mówić m.in. na temat:
Halo, czy pan doktor był pijany na dyżurze? – jak rozmawiać z mediami, kiedy rozmowy unikać, czy “zwykły lekarz” może żądać autoryzacji, jak zrazić do siebie dziennikarza, jak go „oswoić”.
Czy publiczne postawienie lekarzowi zarzutu przez pacjenta oznacza zgodę na ujawnianie danych dotyczących leczenia? Czy broniąc się przed krytyką lekarz może zdradzać dane objęte tajemnicą?
O ramach prawnych dopuszczalnej współpracy lekarza z mediami jako eksperta (czy to się opłaca?), jako osoby leczącej wskazanego pacjenta.
Budowanie pozytywnego wizerunku: swojej osoby, szpitala, przychodni, środowiska medycznego za pośrednictwem mediów. Proponowanie tematów dziennikarzom: informacje o ciekawych wydarzeniach, problemach służby zdrowia.
Udzielanie informacji mediom – jakich informacji można udzielić bez zgody pacjenta, prawa pacjenta osób publicznych, kiedy możemy mówić o zgodzie pacjenta na ujawnienie danych.
Szkolenia poprowadzą mecenas Iwona Kaczorowska-Kossowska z Biura Prawnego gdańskiej OIL i Alicja Katarzyńska dziennikarz, redaktor strony internetowej OIL w Gdańsku.
Zapraszamy na szkolenie 28 marca br na godz. 10.00 w siedzibie OIL w Gdańsku przy ul. Śniadeckich 33, czas trwania 3 godziny.
Będziemy mówić m.in. na temat:
Halo, czy pan doktor był pijany na dyżurze? – jak rozmawiać z mediami, kiedy rozmowy unikać, czy “zwykły lekarz” może żądać autoryzacji, jak zrazić do siebie dziennikarza, jak go „oswoić”.
Czy publiczne postawienie lekarzowi zarzutu przez pacjenta oznacza zgodę na ujawnianie danych dotyczących leczenia? Czy broniąc się przed krytyką lekarz może zdradzać dane objęte tajemnicą?
O ramach prawnych dopuszczalnej współpracy lekarza z mediami jako eksperta (czy to się opłaca?), jako osoby leczącej wskazanego pacjenta.
Budowanie pozytywnego wizerunku: swojej osoby, szpitala, przychodni, środowiska medycznego za pośrednictwem mediów. Proponowanie tematów dziennikarzom: informacje o ciekawych wydarzeniach, problemach służby zdrowia.
Udzielanie informacji mediom – jakich informacji można udzielić bez zgody pacjenta, prawa pacjenta osób publicznych, kiedy możemy mówić o zgodzie pacjenta na ujawnienie danych.
Szkolenia poprowadzą mecenas Iwona Kaczorowska-Kossowska z Biura Prawnego gdańskiej OIL i Alicja Katarzyńska dziennikarz, redaktor strony internetowej OIL w Gdańsku.